Tasawuf Amali

Ilfina, Firda Suci Chanifatul and Soleh, Achmad Khudori ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5145-6046 (2024) Tasawuf Amali. Maliki Interdisciplinary Journal (MIJ), 2 (2). pp. 272-277. ISSN 3024-8140

[img] Text
19730.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (184kB)

Abstract

ENGSLISH

Pada era globalisasi saat ini, tasawuf merupakan sumber inspirasi dan spiritual yang tepat untuk menjamin kebenaran hakiki. Dengan mengamalkan ajaran-ajaran yang terdapat dalam ajaran dasar tasawuf ‘amali, yakni iman, islam, dan ihsan yang masing-masing komponennya tidak dapat dipisahkan. Islam tidak bernilai tanpa iman, dan iman tidak lengkap tanpa ihsan. Masing-masing dari ketiga komponen memiliki dua makna lainnya, yakni dalam Islam ada iman dan ihsan, dalam iman ada ihsan, dan dalam ihsan ada Islam dan Iman. Tujuan penulisan artikel ini adalah untuk membahas lebih rinci mengenai tasawuf ‘amali yang diajarkan Syekh Abdul Qadir al-Jailani. Hasil dari penulisan ini adalah didapat tujuh aturan dasar tarekat Qadiriyah, yaitu mujahadah, tawakkal, akhlak yang mulia, syukur, sabar, dan jujur.

INDONESIA

In the current era of globalization, Sufism is an appropriate source of inspiration and spirituality to guarantee ultimate truth. By practicing the teachings contained in the basic teachings of Sufism 'amali, namely faith, Islam, and ihsan, each of which cannot be separated. Islam is worthless without faith, and faith is incomplete without ihsan. Each of the three components has two other meanings, namely in Islam there is faith and ihsan, in faith there is ihsan, and in ihsan there is Islam and Iman. The purpose of writing this article is to discuss in more detail the Sufism 'amali taught by Sheikh Abdul Qadir al-Jailani. The result of this writing is that there are seven basic rules of the Qadiriyah congregation, namely mujahadah, resignation, noble character, gratitude, patience, and honesty.

Item Type: Journal Article
Keywords: tasawuf; tasawuf ‘amali; al-jailani; tarekat; qadiriyah
Subjects: 17 PSYCHOLOGY AND COGNITIVE SCIENCES > 1701 Psychology
22 PHILOSOPHY AND RELIGIOUS STUDIES > 2201 Applied Ethics
Divisions: Faculty of Psychology
Depositing User: Dr Achmad Khudori Soleh
Date Deposited: 19 Jun 2024 15:05

Downloads

Downloads per month over past year

Origin of downloads

Actions (login required)

View Item View Item