Branding perbankan syariah melalui produk-produk pendanaan

Jaya, Tiara Juliana (2020) Branding perbankan syariah melalui produk-produk pendanaan. Islamic Banking, 6 (1). pp. 69-80. ISSN 2460-9595

[img]
Preview
Text
133-Article Text-401-1-10-20200814.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (110kB) | Preview

Abstract

ENGLISH
Sharia banking is expected to apply sharia values to its transactions. Sharia values have a transparent nature. Sharia banking should be based on sharia principles. Referring to sharia principles as described in the Qur'an. Based on the problem then the author took the theme of Sharia banking branding through funding products. The fund-raising consists of three sharia Giro products, sharia savings and sharia deposits. The methods used are methods of analysis used are qualitative methods, and case studies. The triangulation approach of the two techniques of Denzin triangulation (XXX) is the use of sources and methods. It can be used as a cornerstone that by using Sharia bank products has many benefits that can be made for Shahibul Maal (Fund owners) continue to improve performance by using Sharia banking branding on all products especially in funding products. Islamic brand must show and have the appeal to consumers, and provide training and evaluation of human resources in sharia banking that is spearheading to provide vast information to prospective mudharib.

INDONESIA
Perbankan syariah diharapkan mampu menerapkan nilai-nilai syariah pada setiap transaksinya. Nilai-nilai syariah memiliki sifat yang transparan. Perbankan syariah harus dilandasi pada prinsip syariah. Mengacu pada prinsip - prinsip syariah sebagaimana yang sudah dijelaskan di Al quran. Berdasarkan masalah tersebut maka penulis mengambil tema branding perbankan syariah melalui produk pendanaan. Penghimpun dana terbagi tiga produk giro syariah, tabungan syariah dan deposito syariah. Adapun metode yang digunakan adalah Metode analisis yang digunakan adalah metode kualitatif, dan studi kasus. Pendekatan triangulasi dua teknik triangulasi Denzin (XXX) yaitu penggunaan sumber dan metode. Hal ini dapat dijadikan landasan bahwa dengan menggunakan produk perbank syariah memiliki banyak manfaat yang di dapat bagi shahibul maal (pemilik dana) terus meningkatkan kinerja dengan menggunakan branding perbankan syariah pada semua produk khususnya di produk pendanaan. Islamic brand harus menunjukkan dan memiliki daya tarik kepada konsumen, dan memberikan pelatihan serta evaluasi terhadap Sumber Daya Manusia di perbankan syariah yang menjadi ujung tombak untuk memberikan informasi seluas luasnya kepada calon mudharib.

Item Type: Journal Article
Keywords: perbankan syariah; pendanaan; giro syariah; tabungan syariah; deposito syariah
Subjects: 14 ECONOMICS > 1402 Applied Economics > 140202 Economic Development and Growth
14 ECONOMICS > 1402 Applied Economics > 140207 Financial Economics
14 ECONOMICS > 1499 Other Economics
Divisions: Faculty of Economics > Department of Islamic Banking
Depositing User: Tiara Juliana Jaya
Date Deposited: 18 Aug 2020 11:09

Downloads

Downloads per month over past year

Origin of downloads

Actions (login required)

View Item View Item