Up a level |
Mubaligh, Ahmad ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1001-4353 (2023) Analysis of Arabic Morphology Questions for students of Arabic Language Education Program. Abjadia: International Journal of Education, 8 (2). pp. 204-214. ISSN 2443-0587
Ahmad Mubaligh (2023) Buku petunjuk cara mudah mengajar ilmu sharaf dengan menggunakan peta konsep. 000555847.
Kurniawan, M. Andi, Sulaila, Neneng, Anshory, Abdul Muntaqim Al and Mubaligh, Ahmad (2023) Atsar Istikhdām Istrātījiyyat at-Ta'allum bi al-La'ib li Tarqiyat Fā'iliyyat at-Talāmīdh fī Mahārat al-Kalām bi Madrāsat al-Fattāh al-Ibtidā'iyyah al-Ahliyyah bi Madīnat Bātū. Shaut Al-'Arabiyah, 11 (2). ISSN 2354564X (p.); 25500317 (e.)
Mubaligh, Ahmad, Sari, Risna Rianti and Novitasari, Elma Diana (2022) Strategies to improve Arabic speaking skills for Islamic boarding school students. Izdihar: Journal of Arabic Language Teaching, Linguistics, and Literature, 5 (3). pp. 251-264. ISSN 2622-7371, 2622-738X
Angriani, Dewi Kurnia, Mubaligh, Ahmad and Muassomah, Muassomah ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0177-8896 (2022) الاستفادة من تطبيق زووم في تعليم اللغة العربية أثناء انتشار وباء كوفيد -19 في المدرسة الثانوية الإسلامية الحكومية ١ ميدان. Jurnal Shaut Al-'Arabiyah, 10 (2). pp. 265-279. ISSN 2550-0317
Hasanah, Mamluatul, Mubaligh, Ahmad, Sari, Risna Rianti, Syarofah, Alfiatus, Amrullah, Hasyim and Barry, Muhammad Yasin Fatchul (2022) Critical literacy in Arabic language learning: (implementation of GBA SFL in improving critical reading ability). Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, 6 (2). pp. 711-734. ISSN P-ISSN: 2580-5045, E-ISSN: 2580-5053
Hasanah, Mamluatul, Mubaligh, Ahmad, Sari, Risna Rianti, Syarofah, Alfiatus, Amrullah, Hasyim and Barry, Muhammad Yasin Fatchul (2022) Critical literacy in Arabic language learning (the implementation of GBA SFL in improving critical reading ability). Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, 6 (2). pp. 711-734. ISSN P-ISSN: 2580-5045, E-ISSN: 2580-5053
Rasyid, Nurfadila, Arifa, Zakiyah ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9044-8025 and Mubaligh, Ahmad (2022) Management of Arabic matriculation program at Darul Hikmah Islamic Boarding School. Tadbir: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 10 (2). pp. 174-183. ISSN 24428280
Syaifuddin, Helmi [et al.] (2022) Perencanaan strategis Sistem Informasi (SI) dan Teknologi Informasi (TI) di UIN Maulana Malik Ibrahim Malang. 000317821.
Hasanah, Mamluatul, Mubaligh, Ahmad, Sari, Risna Rianti, Syarofah, Alfiatus and Prasetiyo, Agung (2021) Arabic performance curriculum development: reconstruction based on ACTFL And Douglas Brown perspective. Ijaz Arabi Journal of Arabic Learning, 4 (3). pp. 779-801. ISSN 26205947
Sari, Risna Rianti and Mubaligh, Ahmad (2019) SCAMPER sebagai strategi menulis kreatif bahasa arab abad 21. Arabi : Journal of Arabic Studies, 4 (2). pp. 178-187. ISSN 2548-6624
Mubaligh, Ahmad (2018) تطبيق التعلم ذي معنى في تعليم الصرف لدي طلبة قسم تعليم اللغة العربية. Presented at Pertemuan Ilmiah Internasional Bahasa Arab (PINBA) XI, 13-15 Juli 2018, ِUIN Ar Raniry Banda Aceh.
Mubaligh, Ahmad (2016) Implementasi program Bilingual dalam pembelajaran pada kelas ICP PBA Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Maulana Malik Ibrahim Malang. Research Report. Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Maulana Malik Ibrahim Malang, Malang. (Unpublished)
Mubaligh, Ahmad (2015) Analisis kesalahan penggunaan al-qawaid al-nahwiyah dalam penulisan proposal penelitiani oleh mahasiswa jurusan Pendidikan Bahasa Arab Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Maulana Malik Ibrahim Malang. Research Report. Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Maulana Malik Ibrahim Malang, Malang. (Unpublished)
Mubaligh, Ahmad (2011) تعليم القراءة للمبتدئين. Ta'lim al-Lughah al-'Arabiyyah, 1 (1). pp. 1-12. ISSN 2089-2276
Mubaligh, Ahmad (2010) Relasi bahasa dan ideologi. LiNGUA: Jurnal Ilmu Bahasa dan Sastra, 5 (2). pp. 112-118. ISSN 2442-3823
Hasanah, Mamluatul, Rahardjo, Mudjia and Mubaligh, Ahmad Desain Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Pragmatic: Upaya Dialog Linguistic Modern dan Turas Araby. Research Report. Lembaga Penelitian dan Pengabdian Kepada Masyarakat UIN Maulana Malik Ibrahim Malang, Malang. (Unpublished)