Wahyudi, Ribut (2012) Bilinguals have more highly developed literacy skills than monolinguals. Jurnal Linguistik dan Sastra, 12 (1). pp. 105-118.
|
Text (Fulltext)
Wahyudi 2012 JULISA.pdf - Published Version Download (151kB) | Preview |
Abstract
Artikel ini berusaha membandingkan kemampuan membaca dan menulis siswa bilingual dan siswa monolingual dari berbagai Negara seperti Spanyol, Inggris, Rusia, dan China. Walaupun keduanya mempunyai kekurangan dan kelebihan dalam hal membaca dan menulis, akan tetapi banyak dijumpai dari berbagai ereferensi bahwa bilingual cenderung mempunyai lebih banyak keutungan daripada monolingual. Implikasi pengajaran memulis dan membaca bagi siswa bilingual dan monolingual juga disertakan diakhir makalah untuk memperjelas bagaimana seharusnya pengajaran di kelas dilakukan
Item Type: | Journal Article |
---|---|
Keywords: | bilingual; monolingual; literacy; meta-linguistic awareness; concept of print |
Subjects: | 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130207 LOTE, ESL and TESOL Curriculum and Pedagogy 20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Divisions: | Faculty of Humanities > Department of English Language and Letters |
Depositing User: | Ribut Wahyudi |
Date Deposited: | 09 Jun 2020 12:17 |
Downloads
Downloads per month over past year
Origin of downloads
Actions (login required)
View Item |