Bilinguals have more highly developed literacy skills than monolinguals

Wahyudi, Ribut (2012) Bilinguals have more highly developed literacy skills than monolinguals. Jurnal Linguistik dan Sastra, 12 (1). pp. 105-118.

[img]
Preview
Text (Fulltext)
Wahyudi 2012 JULISA.pdf - Published Version

Download (151kB) | Preview

Abstract

Artikel ini berusaha membandingkan kemampuan membaca dan menulis siswa bilingual dan siswa monolingual dari berbagai Negara seperti Spanyol, Inggris, Rusia, dan China. Walaupun keduanya mempunyai kekurangan dan kelebihan dalam hal membaca dan menulis, akan tetapi banyak dijumpai dari berbagai ereferensi bahwa bilingual cenderung mempunyai lebih banyak keutungan daripada monolingual. Implikasi pengajaran memulis dan membaca bagi siswa bilingual dan monolingual juga disertakan diakhir makalah untuk memperjelas bagaimana seharusnya pengajaran di kelas dilakukan

Item Type: Journal Article
Keywords: bilingual; monolingual; literacy; meta-linguistic awareness; concept of print
Subjects: 13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130207 LOTE, ESL and TESOL Curriculum and Pedagogy
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics
Divisions: Faculty of Humanities > Department of English Language and Letters
Depositing User: Ribut Wahyudi
Date Deposited: 09 Jun 2020 12:17

Downloads

Downloads per month over past year

Origin of downloads

Actions (login required)

View Item View Item